Voor iedereen die in het bezit is van een smartphone is het installeren van een applicatie iets heel normaals. Tegenwoordig zoek je de desbetreffende applicatie op in de ‘online winkel’, installeert deze en gaat er vervolgens mee aan de slag. Zo heb je binnen een paar minuten een applicatie die jou voorziet in de behoefte die je had. Minimale inspanning dus met een maximaal resultaat. Het lijkt nu bijna vanzelfsprekend, maar waarom werkt dat dan niet zo eenvoudig met de producten van Office 365?  

Aanloop naar SharePoint online

Nu zijn mobiele applicaties niet helemaal te vergelijken met, in dit geval, SharePoint online. In tegenstelling tot het aanschaffen van een mobiele app, gaat het aanschaffen of in gebruik nemen van een online platform samen met een aantal overwegingen. In veel van de gevallen is er een IT-afdeling inpandig die die keuzes maakt. Vaak besteden zij een deel van hun taken uit met als doel externe kennis benutten en/of kosten besparen. Outsourcingkosten blijken alleen vaker duurder dan verwacht en ook de uiteindelijke resultaten blijven achter.  

Binnen een organisatie wil je met minimale inspanning maximaal resultaat behalen. Een nieuwe werkomgeving kan daarbij helpen. Je moet alleen altijd even je draai vinden met een nieuwe werkomgeving of nieuwe werkplek. Het is dan prettig om gebruik te kunnen maken van de kennis van collega’s en gelijkgestemden om sneller je draai te vinden in de nieuwe omgeving. Stel je voor dat je gedurende deze periode dit niet kunt doen en gezamenlijk uit moet zoeken op welke wijze je aan de slag kunt. Dit kost veel inspanning. Zo gaat het ook vaak met een nieuwe SharePoint (Online) omgeving binnen Office 365. Zo heeft men wensen voor de inrichting van het nieuwe portaal, dient er data overgezet te worden vanuit het oude portaal en “last but not least” dienen de gebruikers het nieuwe portaal nog te leren kennen en te leren gebruiken.

Snel & efficiënt aan het werk

Ons product kan helpen bij het opzetten van een nieuw portaal in SharePoint Online. In een paar simpele stappen is het mogelijk om snel tot een werkende oplossing te komen. Dit product biedt de mogelijkheid om snel te starten met een basisinrichting en het portaal d.m.v. self-service verder in te richten. Op deze manier is het mogelijk om snel kennis te maken met de nieuwe oplossing, zonder hiervoor een langdurig project uit te voeren. Uiteraard blijven vraagstukken zoals migratie en adoptie altijd een punt van aandacht, maar hierbij kunnen wij helpen en ondersteunen.

Bij het dagelijks gebruik geeft onze oplossing snel inzicht voor gebruikers wie, waar toegang heeft. Dit is door de verantwoordelijke gebruikers eenvoudig te beheren. De primaire beheerstaken zijn relatief eenvoudig uit te voeren en de meeste vragen kunnen worden beantwoord door de uitgebreide helpfunctie van de applicatie.

De wereld van IT groeit en verandert veel. Volgens Vincent Heijckmann van Like-IT heeft de zakelijke klant een aantal opties als het aankomt op het veranderen van de online werkomgeving. ‘’Een klant kan een los product kopen of kan voor een project kiezen. De ervaringen van IT-managers is dat dit vaak heel erg veel tijd en geld kost en dat het vaak niet aan de verwachtingen voldoet’’. Dit heeft ervoor gezorgd dat hij samen met zijn twee compagnons een SharePoint-product gemaakt heeft dat werkt en snel te installeren is. Een gepersonaliseerd portaal, wat na een proefperiode direct omgezet kan worden naar de vaste werkomgeving. 

Interesse gekregen? Stuur ons gerust een bericht en kijk wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.